2005-05-22

"Det här suger, det är det värsta jag varit med om i hela mitt liv"

sa Martin Stenmarck på presskonferensen efter misslyckandet i Schlagerfestivalen i går. Betty B.B. som, som sagt (se 15 Maj), misslyckats många gånger i sitt liv, kan inte annat än känna med honom. Och bli en aning förälskad i den där hetlevrade öppenhjärtliga smärtan. Ja Martin, det gör ont att falla. Men du blir mänskligare på kuppen.

Mänskligare blev dock inte Betty B.B. (numera fascisten kallad) i tevesoffan när Martin Stenmarck ("men han lyste ju så i teverutan, hans framförande var ju så tight!") knappt fick några poäng alls i omröstningen. Vad är det för fel på det Europeiska folket? undrade hon. Inte bara har de röstat fram en fantastiskt stor mängd diktatorer under 1900talet, de har inte heller släppt 1995 utan röstar på en sån usel låt som Rumäniens "Let me try". En inställsam eurodiscolåt som är fel på alla sätt och vis. Nu var det ju inte den som vann utan den där Antiktjejen från Göteborg, men ändå.

Och därför, tycker Betty B.B. borde denna telefondemokrati dras tillbaka direkt. "Om det ska vara på det sättet".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Sågdu bilden av Stenmark på löpsedlarna ida? Han ser ut som en brottsling och han försvarade sig som ensån också. Inte så kul tycker jag, det blir man väl inte mänskligare av? Menar du att det som inte dödar en gör en starkare eller vadå?

Anonym sa...

Betty!
Du måste kolla din stavning lite bättre innan du postar dina texter... Vi ortodoxa får sura uppstötningar av sånt som "faschist" och "demorkati".
SÅ bråttom har du väl inte, stumpan...?

Klara sa...

Stumpan svarar, stukad som en sjuåring som försöker lära sig skriva. Ursäkta anonymous, naturligtvis ska det vara korrekt stavning, absolut inget annat. Redan fixat. Ni andra kan ju leka prickskytte och försöka hitta alla kvarvarande stavfel. (Jag fick öva en hel sommar mellan trean och fyran på att lära mig skriva ä och e där det skulle vara detsamma och inte tvärtom, sådant sätter spår. Jag har precis upplevt en hisnande flashback där alla mitt livs otillräckligheter stigit upp till ytan igen.)

Klara sa...

Dessutom: det där med otillräckligheter fick mig osökt att tänka på misslyckanden och Jerhards inlägg. Att Stenmarck ser ut som en brottsling har nog mer med medias skandalhunger än om det livslånga lärandet och vikten av att stannar upp, tänka efter, börja om.